商学部の特任教員(英語教育分野)募集

商学部の特任教員(英語教育分野)募集

公開日:2019年10月21日

流通科学大学では、下記の要領で特任教員を募集いたします。

日本語

部署名 商学部
募集人員 特任教員(准教授・常勤専任講師)1名
任期 4年
職務内容

【担当予定科目】
カリキュラム外プロジェクト(イングリッシュ・カフェ)、英語A、ビジネス英語、言語と社会(英語)、映画で学ぶ日常英語、GSP(グローバル・スタディーズ・プログラム)科目、海外語学研修(担当年度あり)、その他英語関連科目

【その他の業務】

  • 入試関連業務
  • 教員会、外国語関連委員会、卒業式への出席
  • オフィスアワーでの学生対応
  • その他、大学が依頼する業務
着任時期 2020年4月1日
研究分野

大分類:人文学

小分類:言語学

職種 准教授・常勤専任講師相当
勤務形態 常勤(任期あり)
任期:4年(契約は1年毎の契約とし、本人の勤務態度等を考慮のうえ、3回を限度に更新可能)
勤務地 流通科学大学
応募資格

次の1~5のいずれの資格をも満たす者

  1. 英語が第一言語である者
  2. 本学の建学の精神及び本学の求める教員像を理解して実践できる者
    ※添付書類「流通科学大学が求める教員像」(日本語)を参照ください。
  3. TESOL、 英語教育またはその関連分野の大学院修士課程修了者(MA)
  4. 本学で通常業務に支障のない日本語運用能力(N2レベル相当)を有する者
  5. 日本の大学での教授歴を有する者

※中学校や高校での教授経験やITに関するスキルがあるとより望ましい。

待遇 本学園給与規則及び就業規則に基づく。
募集期間 2019年11月18日(月) 必着
応募方法

【提出書類】

  1. 履歴書 1通(応募フォーマット有)
    ※写真貼付、氏名、現住所、連絡先、連絡用メールアドレス、学歴、職歴、資格などを記載。
  2. 職務経歴書 1通(書式自由)
    特に英語教育の実践に関する業績について具体的に記載すること。現在または過去の勤め先における業務内容や、過去の授業実践を振り返って、どのような事を実践の中で達成できたと考えるか、また、将来どのような改善をしていきたいと考えるかも書くこと。(英語の場合、約1000ワード、日本語の場合、約2000字)
  3. 「本学における英語教育に対する姿勢と将来への抱負」に関するレポート(A4縦用紙1枚。英語の場合、約600ワード、日本語の場合、約1200字)(応募フォーマット有) 1通
  4. 教育業績書 1通(応募フォーマット有)
  5. 研究業績書 1通(応募フォーマット有)
    ※研究上の業績がある場合に提出。その場合は、論文、著書等の現物またはコピーを3点以内提出すること。 各3部
    ※リスト中の提出する業績の番号に〇を付けること。
  6. 推薦者(2名)の氏名と連絡先(電話番号・メールアドレス)と各々の推薦者との関係(応募フォーマット有:英語版と共通Form⑤)
  7. 最終学位のコピー 1通
  8. 日本語能力を示す証明書のコピー  1通(ある場合のみ)

※1.履歴書については日本語と英語の両方で提出してください。(2)~(6)については、日本語または英語のどちらかで提出してください。

※2~6については、日本語または英語のどちらかで提出してください。
(日本語で書く場合は、ここにあげた日本語版応募フォーマットを、英語で書く場合は、英語版採用情報に掲載の応募フォーマットを使って作成すること。)

書類送付先
送付方法
〒651-2188 神戸市西区学園西町3丁目1番
       流通科学大学 庶務部 津田 宛
※提出書類を厳封の上、「特任教員応募書類(英語)在中」と朱書きし、簡易書留でご送付ください。
※提出書類は原則として返却いたしません。
選考内容
結果通知方法

【選考方法、採否の決定】
応募書類による第1次選考を実施し、選考を通過した候補者に対して日本語と英語による面接と模擬講義等による選考を数回行い、最終候補者を決定します。
なお、審査の過程において追加資料の提出を求める場合がございます。
面接に関わる旅費は支給されません。

【結果・通知】
選考結果は本人へ文書で通知します。

添付書類

下記リンクより必要書類をダウンロードしてください。

1.2020公募添付「流通科学大学が求める教員像」(PDF)

2.履歴書フォーマット①(Word)

3.本学における英語教育に対する姿勢と将来への抱負②(Word)

4.教育業績書フォーマット③(Word)

5.研究業績書フォーマット④(Word)

6.推薦者問い合わせ先リスト⑤(Word)

連絡先 庶務部 津田
TEL:078-794-3555(代表) FAX:078-794-3510

English

Department Faculty of Commerce
Announcement Faculty of Commerce of Ryutsu Kagaku University (UMDS) is inviting applications for one full-time contract position (a one-year contract initially and renewable three times by mutual agreement).
Job Descriptions and Duties

【Courses to be Taught】

  • Extra curricula program called English Café
  • English A
  • Business English
  • Language and Society (English)
  • Daily English through Movies
  • Courses in Global Studies Program (GSP)
  • Study Abroad Program (not every year)
  • Other English related courses

【Other Duties】

  • Some administrative jobs and entrance exam work
  • Attending and participating in regular Faculty of Commerce meetings, meetings of foreign language teachers (both held in Japanese) and graduation ceremony
  • Consulting students during office-hours
  • Other tasks as required by the university
Starting Date April 1, 2020
Research field

大分類:Humanities

小分類:Linguistics

Job type Associate Professor/Lecturer (full-time) level
Employment status Full-time(Nontenured)
Full-time Position (term-limited contract) /Contracts are for one year, and can be renewable three times by taking into account performance of duties, professional attitude, etc.
Work location University of Marketing and Distribution Sciences
応募資格

【Qualifications】

  1. Native speaker of English as the first language
  2. Our university seeks candidates who have excellent teaching qualifications and teaching experiences; understand our educational objectives; are willing to be actively involved in the education of students and university administrative duties.
    ※Please refer to the attached document called “流通科学大学が求める教員像
    (Desirable Faculties UMDS Seeks for)” (in Japanese).
  3. Master of Arts in TESOL, English Education, or other related field
  4. Sufficient proficiency in the Japanese language to be able to work at UMDS (N2 level on the JLPT test)
  5. Teaching experience at university level students
    ※ Teaching experience at secondary school level and Information Technology skills are desirable.

※中学校や高校での教授経験やITに関するスキルがあるとより望ましい。

Compensation 【Benefits】In accordance with UMDS benefit regulations
Application period 2019/11/18 Deadline for receipt
Application

【Application Dossier with Application to be sent to】

  1. Curriculum Vitae with your recent photo (Use designated form: Form1) (A4 size) 1 copy
    ※ In the CV write your name, address, contact phone number, e-mail address, educational background, work history, qualifications and skills, etc.
  2. Professional Achievements(no designated form)1 copy
    Reflect on prior teaching experiences and write what you have accomplished in your past teaching career. And then, describe how you plan to improve your teaching in the future. The essay should provide specific examples of prior experiences and a detailed description of the planned improvements. (about 1,000 words in English)
  3. Your teaching philosophy at UMDS and teaching goal (A4 size paper, one page about 600 words, Use designated form: Form2) 1 copy
  4. Educational Achievements (Use designated form: Form3) 1 copy
  5. List of Academic Achievements (if any) (Use designated form: Form4)
    Please give the information of your publications, presentations at academic conferences and/or meetings in detail. You may submit copies of your academic papers, textbooks, etc. up to three. 3 copies each
    ※ Please put the circle on the number of each publication submitted in the list.
  6. Names and contact information of two references (phone numbers, e-mail addresses and each reference’s relationship to the applicant)(Use designated form: Form5)
  7. Copy of the highest degree attained 1 copy
  8. Copy of the certificate to prove your proficiency in Japanese (if any)

※ About (1) Curriculum Vitae you are required to submit the documents both in Japanese and English. About the other materials (2)~(6) above, you may write either in English or Japanese. When you write in English, use the English forms here, and when you write in Japanese, use the Japanese forms in the Japanese version of the announcement.

※ Please seal up the application materials, and send them by registered mail (kani kakitome ). On the envelope, please write in red ink “専任教員応募書類(英語教育)在中.”

Application
to be sent to
Masayo Tsuda, Department of General Affairs
Ryutsu Kagaku University (University of Marketing and Distribution Sciences)
3-1 Gakuen-Nishimachi, Nishi-ku, Kobe, Hyogo 651-2188, Japan
※ Please seal up the application materials, and send them by registered mail (kani kakitome ). On the envelope, please write in red ink “専任教員応募書類(英語教育)在中.”
※Please note that submitted application materials will not be returned.
Selection

【Selection Procedure and Notification of Result】
After document screening, shortlisted applicants will be expected to come to the
campus for an interview (in English and Japanese), and give a demonstration class (in English). After a couple of selection processes, a final candidate will be decided.

※In the selection process, you may be asked to submit additional documents. Travel expenses incurred by interviewees will not be reimbursed.

【Notification of Result】
Selection result will be sent to the applicants by postal mail.

添付書類

下記リンクより必要書類をダウンロードしてください。

1.Desirable+Faculties+UMDS+Seeks+for(in+Japanese)(PDF)

2.Form1(Word)

3.Form2(Word)

4.Form3(Word)

5.Form4(Word)

6.Form5(Word)

Contact Masayo Tsuda, Department of General Affairs
TEL:078-794-3555(代表) FAX:078-794-3510

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