Cameron Romney キャメロン ロムニー
最終更新日:2023年3月29日
公開日:2021年4月7日
資格
- 特任准教授
学位
- Master of Arts
最終学歴
- University of Colorado at Denver
専門分野
- 応用言語学
- ビジュアルコミュニケーション
- オーラルコミュニケーション
所属学会
- 全国語学教育学会 (JALT)
- TESOL International
現在の研究テーマ
- Visual communication and language learning textbooks.
研究業績
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2006 |
タイトル | Improving the visual appeal of classroom handouts |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2005: Sharing Our Stories |
ページ | p505~512 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2007 |
タイトル | In-house textbook revision: Finding a balance |
共著 | Warren Decker |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2006 Community, Identity, Motivation |
ページ | p507~513 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2012 |
タイトル | The role of graphics in business English textbooks |
共著 | Leon Bell |
発行所・ 発表雑誌等 | The 2011 Pan-SIG Conference Proceedings |
ページ | p210~219 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2012 |
タイトル | Images in ELT textbooks: Are they just decoration? |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2011 Post Conference Publication |
ページ | p27~33 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2014 |
タイトル | Teach bilingually or monolingually? Teacher use of the student’s L1 |
発行所・ 発表雑誌等 | Korea TESOL 2013 Proceedings |
ページ | p217~224 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2015 |
タイトル | Expand your worksheets with QR codes |
発行所・ 発表雑誌等 | The 2014 Pan-SIG Conference Proceedings |
ページ | p203~209 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2015 |
タイトル | A systematic approach to make textbook supplements |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2014: Conversations Across Borders |
ページ | p214~221 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2016 |
タイトル | The textbook selection and evaluation process for an intermediate level English oral communication course |
共著 | Michael Holsworth |
発行所・ 発表雑誌等 | Kyoto Sangyo University Essays, Humanities Series, 49 |
ページ | p493~508 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2017 |
タイトル | Beyond linguistic accuracy: What speaking tests must also evaluate |
共著 | John Campbell-Larsen |
発行所・ 発表雑誌等 | 2016 FEELTA Conference Proceedings |
ページ | p24~31 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2017 |
タイトル | Usage issues and sourcing images for teacher-made materials |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2016: Focus on the Learner |
ページ | p95~101 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2017 |
タイトル | Using the power of visual design to improve student learning |
発行所・ 発表雑誌等 | Korea TESOL 2016 Proceedings |
ページ | p241~250 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2017 |
タイトル | Visualizing vocabulary using Google Images |
共著 | John Campbell-Larsen |
発行所・ 発表雑誌等 | 2016 PanSIG Journal |
ページ | p37~45 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2017 |
タイトル | Considerations for using images in teacher made materials |
発行所・ 発表雑誌等 | 2016 PanSIG Journal |
ページ | p280~289 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2018 |
タイトル | From EFL to ESL: Preparing student for study abroad |
共著 | Peter Neff, Gavin Brookes |
発行所・ 発表雑誌等 | Doshisha Studies in Communication, 7 |
ページ | p1~32 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2018 |
タイトル | Small talk is big talk: Teaching phatic communication |
共著 | John Campbell-Larsen |
発行所・ 発表雑誌等 | Korea TESOL 2017 Proceedings |
ページ | p315~324 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2018 |
タイトル | Student preferences for accessing textbook multimedia resources |
発行所・ 発表雑誌等 | Osaka JALT Journal, 5 |
ページ | p5~19 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2018 |
タイトル | Typefaces in ELT textbooks: What typeface style is most common? |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2017: Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world |
ページ | p139~145 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2019 |
タイトル | The purposes of images in ELT textbooks reexamined |
発行所・ 発表雑誌等 | 2018 PanSIG Journal |
ページ | p203~209 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
タイトル | Changes in diversity and inclusion in textbook images over time |
発行所・ 発表雑誌等 | JALT 2018 Diversity and Inclusion |
ページ | p189~194 |
項目 | 学術論文 |
---|---|
発行年月 | 2020 |
タイトル | Desirable difficulties in reading via typographic disfluency and L2 learners |
発行所・ 発表雑誌等 | 2019 PanSIG Journal |
ページ | p254~260 |